woensdag 19 juni 2013

Waarom nou toch wéér een filmblog?

Ik houd van film: het medium, de kunst, de techniek, de wereld er omheen. En ik schrijf wel eens recensies van films, voornamelijk omdat ik als 'vrijwilliger-operateur' in het filmhuis Cinema Middelburg nog wel eens wat zie.

Die recensies schrijf ik vooral voor mezelf, als geheugensteuntje: had ik deze film nu al gezien en wat vond ik er ook alweer van? Maar ik deel mijn mening graag en tot dusver deed ik dat via mijn werkblog. Daar zijn ze toch een beetje een vreemde eend in de bijt en daarnaast wil ik eigenlijk veel meer schrijven over films, filmkunde en het cinema-wezen. Dus dan maar een apart blog.

De eerste 4 recensies zijn dus ook al verschenen op mijn werkblog. Om geschiedvervalsing te voorkomen, laat ik ze ook daar staan. En een deel van de eerste recensies had ik daar ook al in concept klaarstaan toen ik besloot dit blog op te zetten.

Dus ik wil het vooral over film hebben. En ik kijk uit naar uw (inhoudelijke en gefundeerde) reacties.


Plaatjes
Via Dudeism.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten